רגע לפני חג המנגלים

אוריינטציה בריאותית. 

הקאנטרי עובר מהפכה גם בתחום הבריאות כשמכונת החטיפים הוצאה מהמתחם ובמסעדה ניתן למצוא מנות בריאות, חטיפים בריאים ואפילו ארטיקים טבעיים. 

 

אז רגע לפני שאתם עושים את הקניות ליום המנגל הלאומי, אספנו עבורכם מספר טיפים כיצד ניתן לעבור את השמחה בלפחות 1,000 קלוריות פחות! 

 

אז נתחיל דווקא מהשתייה – הבשר המלוח, הסלטים והחום יגרמו לכולנו לשתות יותר מהרגיל, וכבר כל כך הרבה נכתב ונאמר על המשקאות הקלים המתועשים שלא נוסיף על החסרונות שלהם אלא נמליץ על חלופה. כדי לחסוך לגוף את הקלוריות ואת ההתמודדות עם כל הכימיקלים, ניתן להחליף את השתיה בכדי\בקבוקי מים אשר כמה שעות לפני הוכנסו אליהם מיני צמחי בריאות או פירות כגון לואיזה, למון גראס, מרווה מנטה, נענה ועוד. ניתן כמו כן להוסיף פרוסות לימון וחמוציות, המים יספגו את הטעמים ויהוו משקה מרענן לא פחות. למי שחייב אז כמובן ניתן להוסיף סוכר, זה בוודאי לא יהיה בכמויות של השתיה התעשייתית ונקי מכימיקלים. 

 

 

מתכון מומלץ: להוסיף למים לימונית, לואיזה חתיכות לימון וג’ינג’ר כ 3 שעות לפני ההגשה 

 

חסכון קלורי – ממוצע לאדם 3 כוסות, 90~ קלוריות לכוס, סה”כ 270~ קלוריות. 

 

הבשר –  למי מאתנו שלא מוכן להתפשר על הבשר ולהחליפו בדג סלמון או אמנון, גם כאן ניתן לצמצם בקלוריות באופן משמעותי. נתחיל דווקא מהקל – הקציצות, את הקבב או ההמבורגר, מומלץ בכל לשון של המלצה לא לרכוש את המתועש, מעבר לכמות השומן העצומה, אין לכם מושג מה יש בפנים!  

גם בקצביה או בסופר- מומלץ לא לרכוש את החתיכות המוכנות של המקום, אלא להכין אותם לבד, זו הדרך היחידה שלכם לשלוט על כמות השומן וסוג התבלינים שיהיו בו.  

 

מתכון מומלץ – לרכוש סטייק של מכסה אנטריקוט או צוואר טלה, לבקש לטחון אותו גס ורק פעם אחת. לבשר ניתן להוסיף שומן כבש ( אין ספק שמוסיף המון לטעם ) בצוואר הטלה אין צורך להוסיף היות והוא גם ככה שומני. היחס המועדף על הישראלי הוא לכיוון ה 25%, אנחנו ממליצים לא לעבור את ה 10%. לאחר מכן קוצצים פטרוזיליה ובצל הכי דק שאפשר ומוסיפים תבלינים כמון, מלח פלפל לפי הטעם. את הקציצה יש להכין ללא למעוך אותן יתר על המידה. 

 

חסכון קלורי – כל קציצה מופחתת בכ 100 קלוריות * 2-3 לאדם סה”כ כ 250 קלוריות 

 

 

את בשר האנטריקוט ניתן להחליף בבשר פחות שומני כמו הסינטה או נתח קצבים. הנתחים הללו מלאי טעם ולא נופלים בטעמם מהאנטריקוט אך הם כמובן מופחתי שומן באופן משמעותי. 

חסכון קלורי – כ 200 קלוריות הבדל לסטייק של 300 גרם  

את שיפודי הכבש ניתן להחליף בשיפודי פרגיות או חזה עוף  

 

חסכון קלורי – כ 80 קלוריות לכל שיפוד * ממוצע 2 לאדם סה”כ 160 קלוריות 

 

סלטים – גם כאן אם אפשר עדיף להכין את כולם בבית, במידה ולא ניתן עדיף לקנות סלטים ממעדניות מוכרות ( סרוסי מומלצת בהחלט). במקום סלט חצילים במיונז או בטחינה, ניתן להחליף בסלט חצילים עם מעט שמן זית. את החומוס ניתן לרכוש בחומוסיה ( עדיף גם מבחינת טעם ), להעדיף סלט ירקות טרי על פני סלט כרוב במיונז. אפשר להכין גם סלט בריא כגון, סלט סלרי וחמוציות מתקתק או סלק עם תפוחים. 

 

חסכון קלורי – יכול להגיע למעל ל 200 קלוריות ואף יותר  

 

 

הפיתה אוי הפיתה, החלק שבהחלט יהיה קשה לוותר עליו, עם זאת ניתן לאכול הכול בצלחת ללא צורך בפיתה שגם ככה ממלאת אותנו בבצק במקום בדברים הטעימים באמת. למי שלא יכול לוותר על הפיתה מומלץ לחלק אותה לחצאים או אפילו לרבעים וכך נחסוך לפחות פיתה אחת 

 

חיסכון קלורי – כ 270 קלוריות לפיתה 

  

מילה לגבי הבריאות – ישנם כאלו שיאמרו שהכול הוא גנטיקה וזה נכון חלקית. יש בנינו שנולדו עם פרארי ויש עם סובארו, אבל גם בעלי הפרארי אם לא יטפלו באוטו בזמן, ישימו שמן לא טוב או דלק לא מזוקק יהרסו את הפרארי במהרה, יש לכם רק גוף אחד, תשמרו עליו